new moon



Okej, här kommer en sammanfattning av vad jag tyckte om filmen, det kan förekomma någon liten spoiler men jag ska försöka att hålla tillbaka ;)

Redan från första stund, när man ser att det är New Moon älskade jag det. Redan då såg det otroligt proffsigt ut, jag kan med all säkerhet säga att ni alla kommer att älska filmen och att ni kommer att tycka att Chris är ett geni. Filmen följer boken otroligt väl, mycket bättre än vad Twilight gjorde. Och det var nog bara en scen jag saknade som inte var med i filmen, iallafall vad jag kan komma på just nu och när jag såg den igår. Det var när Bella och Alice flyger till Italien.
Alla känslor i filmen var otroliga, de är otroligt duktiga skådespelare! Jag hade bestämt mig för att inte gråta till 'the break-up scene', det var svårt. Eftersom man redan har sett så mycket av den visste man ju en hel del av vad man skulle få se, men det är ändå en helt annan känsla av att se det ihopsatt tillsammans med filmen! Sen var det otroligt sorgligt när Bella letar efter Edward, ni vet, springer i skogen. Där var det också nära att jag fällde ett par tårar.
Otroligt nog var det inte bara här det var sorgligt utan också på ett par andra ställen, till exempel när Jacob 'gör slut'.
Vargarna var O-T-R-O-L-I-G-A! -verkligen! Jag är fortfarande förvånad. De var till och med skrämmande ett par gånger. Victoria var grym och grymt snygg, jag kommer att sakna Rachelle i Eclipse. Volturi var grymma, jag älskar de alla, speciellt Aro. Han har lite humor! ;)
Och hörrni, slutet. Jag vill ha Eclipse, NU!

Nu har jag berättat lite, har ni några frågor är de varmt välkomna! :D
Tillslut vill jag tillägga att, den här filmen är OTROLIGT proffsigt gjort och HELT OTROLIGT duktigt filmat! Jag blir fortfarande pirrig av att tänka på filmen och det känns fortfarande overkligt att jag faktiskt har sett den. Nu längtar jag efter att få se den igen!

Kommentarer

jag bara älskade filmen från första stund jag med, fällde en del tårar när Edward ska offra sig, när han kommer in till vampyrerna för att fråga om dom har bestämt sig.

2009-11-20, 13:13:39

ååååååh, fan nu längtar jag otroligt :*

bara sju timmar och 30 minuter till jag ska se den!!! :D :D :D

åååååh, jag dör.

jag kommmer bryta ihop.

2009-11-20, 13:28:08

HELT SJUKT! jag håller med dig om allt! jag tycker med att den följde boken bättre än vad twilight gjorde! vargarna va ashäftiga och ECLIPSE ÄR SÅÅÅ LÅNGT BORT!!! jag vill ha nu!



älskar din blog!

2009-11-20, 14:38:39

Jag håller med om allt! Jag älskade den från första till sista stund!! Har redan sett den två gånger :) Kristen, Rob - snygg!! och för att inte tala om Taylors magmuskler!! Den är så otroligt bra!!! Chris gjorde ett superjobb och jag är sååå nöjd!! I just loved it!!! Jag finner helt enkelt inga ord!! Kramar <3

2009-11-20, 21:21:17

haha såg först nu att du redan skrivit det ju! ;) förlåt!



jag håller med dig helt! den var helt awesome! otroligt välgjord! musiken tyckte jagdock var bättre i Twilight plus att jag blev riktigt förbannad på Kristen som inte ens kan få tårar i ögonen när Edward lämnar henne! asså visst, hon snyfftar, andas ryckigt o sånt, men ögonen är så känslolösa! det blev jag besviken på!

vargarna me love ochh jacob! den mannen, 92:a och ser ut sådär.. asså shiet man häpnade. biosalongen skrek. jag var förbluffad! man hade sett bilder, men att verkligen se allt in action, det var maffigt!

alla skådespelarna visade verkligen upp en sån kreativitet, de hade verkligen kämpat sig in i rollerna ordentligt! jag är verkligen nöjd med resultatet :D grymt! nu kan man se dne här på bio minst en gång i veckan tills den slutar, sen suga efter dvd:n och det maffiga extramaterialet och sen inspelningen av breaking dawn och så kommer eclipse! mums vilket år som ligger framför oss :D



älskar din blogg, har sagt det flrut men det tåls att upprepas! den är grym! tack :D

kram!

2009-11-22, 02:50:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback